سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کشکیات
خانه | ارتباط مدیریت |بازدید امروز:5بازدید دیروز:1تعداد کل بازدید:17771

طه :: 86/9/29::  2:12 عصر

از هر کجا خواستم شروع کنم ، نشد . تکراری شده است حرفم اما همیشه شروع نوشتن برایم سخت ترین کار ممکن بوده است .
از روزی که وارد این دنیای عجیب مجازی شدم ، با خود عهد کردم که حتی الامکان سراغ مسائل سیاسی نروم . اما گاهی پای خود را از این گلیم خود بافته بیرون گذاشته ام . گاهی نمی شود قلم را ازنوشتن باز داشت .
چندی پیش که به دنبال مطلبی در اینترنت می گشتم ، ناگاه عکس های دلخراش عجیبی دیدم . ابتدا فکر کردم که عکس ها متعلق به فلسطین است یا عراق . تاب مقاومت در برابر وسوسه ی دنبال کردن این مطلب را نداشتم . بر روی عکس ها کلیک کردم و دانستم که عکس ها متعلق به چچن است . این سرزمین فراموش شده ی استقلال طلب محروم .
کنجکاو شدم . موضوع را پی گیری کردم تا اینکه در این یک هفته حداقل بیست مقاله و یادداشت فارسی و انگلیسی در مورد چچن خواندم .
فهمیدم بیچارگی این مردم دست کمی از فلسطینیان ندارد که نیم قرن است مورد تجاوز پیاپی روسیه قرار گرفته اند .
گور های دست جمعی ، موشک باران های ماهانه ، کشتارها و ترور های بی وقفه ، مردمانی که تکه نانی برای خوردن ندارند ، کودکانی که با پاهای برهنه و چشمهای دائما به گریه نشسته کوچه های خاکی شهر را گز می کنند .
اما چه کسی از آن ها خبر دارد ...
با خود گفتم حتی در همین آب و خاک فریاد عدالت خواهی این از ما بهتران گوش فلک را کر کرده است و چشم ما را کور . آنچنان هرروز فریاد وا مصیبتا برای فلسطینیان سر می دهند که پیر و جوان گمان می کنند اینان مظهر عدالت خواهی و حق طلبی هستند . آنچنا این سیمای به ظاهر ملی بر علیه اسرائیل تبلیغ می کند که هر جانداری گمان می برد که تمام فتنه ها و بدی های عالم زیر سر این اشغالگران است .
نه ... نه ...
این عدالت خواهی نیست ، این حق طلبی نیست ، این اسمها را برای فریب من و تو گذاشته اند . ساده بگویم اسم این سیاست است سیاست .
وگرنه چه فرق می کند ظلم اسرائیل با روسیه ؟ وگرنه چه تفاوتی دارد بیچارگی این فلسطینیان با آن مردم چچن و یا با آن انسان هایی که در کشورهای محروم آفریقا به جان یک دیگر افتاده اند ؟ وگرنه چه فرق می کنند چین با آمریکا که آن آنگونه زیرکانه حکومت های ظالم آفریقایی را پشتیبانی می کند و این آنگونه که می دانیم از اسرائیل ؟
گمان می کنید اگر سیاست مداران ما به پشتبانی آمریکا بیشتر از روسیه تمایل داشتند باز هم فلسطین همین فلسطینی بود که می شناسیم و چچن همان چچنی که نمی شناسیم ؟
حد اقل بیایید با خودمان رو راست باشیم .
همین .

..................................................................

پ . ن : این هم چند تا از عکس ها ( البته نمی خوام عکس هایی رو که خشونت زیادی در اون ها موج می زنه رو بذارم مثل گورهای دسته جمعی و غیره و این رو بگم که این عکس ها لطیف ترین عکس هایی است که من از این سرزمین دیدم ) :

 

کشتار دسته جمعی

 

 

  



لیست کل یادداشت های این وبلاگ
::تعداد کل بازدیدها::

17771

::آشنایی بیشتر::
::لوگوی من::
کشکیات
::اشتراک::